Losowe artykuły

Opuszczamy okolicę Grupy Puez. Z Passo Gardena przejeżdżamy na Passo Pordoi skąd chcemy wejść na najwyższy szczyt Grupy Sella - Piz Boè na wysokość 3152 m n.p.m. Zgodnie z powiedzeniem „Kto rano wstaje temu Pan Bóg daje” zaczynamy podejście wczesnym rankiem. Dzięki temu oglądamy rześką poranną panoramę Marmolady, od której nie możemy oderwać oczu. Znaczna cześć szlaku wiedzie zakosami między pionowymi ścianami masywu toteż szybko nabieramy wysokości i widoki robią się rozleglejsze.
Poza Tatrami zrobiło się już iście wiosennie. Tym razem szukaliśmy szlaku, który zapewni nam dostatek pięknej zieleni i zaprowadzi nas na szczyt, na którym jeszcze nie byliśmy. Padło na Mędralową czyli najwyższe wzniesienie Beskidu Makowskiego. Wyruszamy z Zawoji Czatoży. Spokojnym krokiem dochodzimy do drewnianej kładki i przechodzimy na drugą stronę rzeki. Odtąd szlak wiedzie szeroką drogą mocno pod górę. Zieleń buków jest niesamowita, można na nie patrzeć i patrzeć. Las w takiej odsłonie jest cudowny.
Po długiej przerwie wracamy w Tatry. Tak na prawdę to początek naszej przygody z wysokimi górami, więc przed nami wiele do zobaczenia. Ruszamy z Siwej Polany wgłąb Doliny Chochołowskiej. Nie byłam tu jeszcze nigdy więc wszystko w około budzi duże zainteresowanie a przez to droga nie dłuży się aż tak bardzo. W końcu docieramy na Polanę Chochołowską... wow! Jak tu pieknie!
Škrlatica - Jak porwaliśmy się z motyką na księżyc
Tą trasę chcieliśmy zrobić w lato lub jesień. Wyobrażając sobie czarujące kolorami zbocza Kop czekaliśmy tylko na odpowiedni moment. Akurat rozpoczynamy urlop. Po beznadziejnym weekendzie nastał obiecujący początek tygodnia. Szybko organizujemy całą ekipę i suniemy do Podbańskiej na Słowacji. Dojeżdżamy pod hotel Permon, gdzie zostawiamy samochód i szukamy żółtego szlaku prowadzącego do Cichej Doliny. Po około 30 minutach marszu asfaltem mijamy skrzyżowanie ze szlakiem zielonym, po czym skręcamy w prawo na nieoznakowaną drogę gruntową. Od tej chwili musimy wytężyć głowy i liczyć tylko na ogólną mapę oraz orientację w terenie.